• Posledné chvíle v škole (a mimo nej)

• Odovzdávanie učebníc, čistenie lavíc, vypratávanie skriniek, medzitým partička kariet. Posledné dni v škole sa pomaly vlečú a my sa už tešíme na prázdniny.  Tak prečo si ich nejak nespríjemniť. Z viacerých návrhov vyhrala návšteva Vojenského cintorína na Háji Nicovô. Ráno sme sa stretli na autobusovej zastávke v Okoličnom, a potom už velenie prebrala naša Alica, ktorá je na Podbrezinách doma. Samozrejme v ruksakoch nám nechýbala  desiata, voda a dobrá nálada k tomu. Všetci sme boli pripravení, len náš Dima sa zabudol prezuť. Počiatočné stúpanie po klzkom chodníku sme zvládli (spolu s nami aj Dima). Iba našej triednej chýbala kondička. Asi dostane domácu úlohu na prázdniny. Pri pamätníku sme si urobili niekoľko fotografií, pokochali sa krásnym výhľadom a v altánku si urobili krátky piknik. Počasie nám prialo, i keď pofukoval svieži vetrík.

Keď sme si trochu oddýchli a "zlikvidovali" všetky zásoby, vydali sme sa asfaltovou cestou do mesta. V meste ešte niektorí išli na pizzu a zmrzlinu. Dopoludnie sme spolu príjemne strávili a tešíme sa na zajtra -  hurá  začínajú voľné dni, slnko, voda, kamaráti,  a predtým ešte samozrejme vysvedčenie.

žiaci I. B triedy

Pozrite si fotografie v galérii Háj-Nicovô.

• Zážitkové poznávanie jaskyne

• Ku koncu školského roka patria aj výlety. Ten náš smeroval do Zuberca. Vo štvrtok 22. 6. 2023 sme sa všetci stretli v dobrej nálade a plní očakávaní na vlakovej stanici v Liptovskom Mikuláši. Vlak hneď zrána meškal, a tak sme mali trochu obavy, či stihneme autobus v Kraľovanoch, ktorý nás mal dopraviť do Oravského Podzámku. Vydýchli sme si, keď sme sa už všetci usadili v autobuse. V Oravskom Podzámku sme sa premiestnili do podhradia a pokračovali sme prehliadkou hradu. I keď mnohí tento hrad navštívili, prehliadku sme si užili. Páčili sa nám etnografické oddelenia, a tiež časť hradu, ktorá nám predstavila jeho filmovú historiu.

Po prehliadke sme mali krátku pauzu na "občerstvenie na doplnenie energie", a potom presun do Podbiela, a odtiaľ konečne do Zuberca. Pani domáca, majiteľka penziónu, nás už čakala. Po ubytovaní a krátkom oddychu smerovali naše kroky do Brestovskej jaskyne, ktorá sa nachádza v blízkosti skanzenu v Zuberci. "Jaskynní muži" - jaskyniari nás vystrojili čelovkami a dobrodružstvo sa mohlo začať. Po strmom vstupe do jaskyne nás obklopila tma a cestu jaskyňou osvetľovali iba naše čelové svetlá. Cítili sme sa ako objavitelia a miestami sme mali trochu aj strach. Na jednom mieste nás sprievodcovia požiadali, aby sme vypli svetlá a vychutnávali si atmosféru a zvuk vody v jaskyni. Keď sa však zmienili, že v jaskyni sú netopiere a pavúky, naše čelovky sa veľmi rýchlo rozsvietili. Bol to pre nás úplne nový adrenalínový zážitok.

Cestou späť ku penziónu (inak teplomer ukazoval 30 stupňov) sme sa tešili na chládok a večerné grilovanie. Naši chlapci sa schladili v miestnej fontáne. Dúfame, že tým nevyvolali pohoršenie miestnych.

Večer chlapci grilovali, dievčatá s asistentkou Ivkou nachystali zeleninu a chlieb. V priebehu niekoľkých minút vznikli "švédske" stoly, lebo každý vytiahol, čo mal z domu nabalené. Počúvala sa hudba, hral volejbal, jedlo a sem-tam sa objavili aj nesmelé tanečné kreácie. O 22.00 hod. sme sa presťahovali dovnútra, ale spať sa nám ešte nechcelo. Nekompromisná triedna krátko po polnoci zrušila našu zábavu, i keď sa ešte chvíľu ozývali tiché rozhovory a smiech.

Na druhý deň sme sa po spoločných raňajkách premiestnili miestnym "vláčikom" do Skanzenu v Zuberci. Tam sme sa dozvedeli rôzne zaujímavosti zo života našich predkov. Niektoré ich remeslá sme si aj vyskúšali. Po prehliadke po nás znovu prišiel vláčik, ktorý nás odviezol do dediny, kde sme sa spoločne naobedovali. Tak sa program nášho výletu vyčerpal a my sme nastúpili do autobusu, ktorý nás odviezol do Liptovského Mikuláša. Tam nás očakávali naši rodičia a pred nami bol víkend.

Dúfame, že to nebol posledný výlet a na nás čakajú ďalšie spoločné dobrodružstvá.

žiaci I. B triedy

Pozrite si fotografie v galérii Zuberec.

• Voda naša každodenná...

• Dňa 22. 6. sa žiaci septimy a III. A zúčastnili exkurzie v Liptovskej vodárenskej spoločnosti, kde sa oboznámili s biologickými a chemickými procesmi čistenia vody. Navštívili laboratória spoločnosti a mohli vidieť chémiu nie len zo školských lavíc, ale aj v praxi. Takáto praktická skúsenosť určite pomôže budúcim maturantom zorientovať sa v ponuke vysokých škôl a ich študijných programov.

Bibiana Hadušovská, III. A

Pozrite si fotografie v galérii LVS.

• Hliadka mladého zdravotníka

• Po covidovej prestávke sa dňa 13. júna 2023 naše družstvo žiakov v zložení Júlia Čurillová, Daniela Pikalová, Daniela Rakytová, Šimon Adamov a Dávid Šušel (všetci III. A) zúčastnilo súťaže v poskytovaní prvej pomoci v rámci stredných škôl okresu Liptovský Mikuláš a Ružomberok.

Súťaž, ktorá sa konala v priestoroch Slovenského Červeného kríža v Liptovskom Mikuláši, preverila ich teoretické aj praktické vedomosti z poskytovania prvej pomoci.

Pozrite si fotografie v galérii HMZ.

• Župná kalokagatia

• Dňa 15. júna 2023 sa družstvo žiakov našej školy v zložení Sára Miškovičová, Viktória Matloňová, Patrik Gabryš (všetci II. A), Oliver Korbáš (sexta) a Martin Dunajský (I. B) zúčastnili postupového kola Župnej kalokagatie, ktorá sa konala v Žiline.

Športovo- vedomostná súťaž žiakov stredných škôl preverila ich fyzické sily v behu, streľbe, topografii a vedomostný test ukázal, aké majú vedomosti z histórie nášho kraja. Vo veľkej konkurencii 48 hliadok sa naše družstvo prebojovalo do úzkeho finále medzi 15 najúspešnejších družstiev.

Pozrite si fotografie v galérii Župná kalokagatia.

• Okresné kolo Hviezdoslavovho Kubína

• Dňa 5.apríla sa konalo okresné kolo 69. ročníka HK – súťaž umeleckého prednesu poézie a prózy. Našu školu v IV. kategórii reprezentovala Ema Lesáková z I. A triedy, ktorá za prednes prózy získala čestné uznanie a Emma Martošová zo sexty, ktorá obsadila 3. miesto s prednesom poézie.

Dievčatám ďakujeme za vzornú prípravu na súťaž.

Pozrite si fotografie v galérii HK.

• Divadelné predstavenie Naše fotky

• V mesiaci marec sa študenti septimy a III. A zúčastnili divadelného predstavenia v Mestskom divadle Žilina s názvom Naše fotky.

Inscenácia odkryla silné príbehy obetí zneužívania na cirkevnej internátnej škole z pozície už dospelých mužov, štyroch spolužiakov, a tak vytvorila obrazy zabúdania, potláčania a rozpoznávania pravdy.

Položila množstvo dôležitých otázok a ponúkla aj dôležité odpovede. Niektoré z nich sme našli v následnej besede, ktorú viedla psychologička a hereckí protagonisti.

Mgr. Tatiana Mravcová

Pozrite si fotografie v galérii Divadlo.

• Beseda s Filippom Sedovom

• Dňa 28. marca na našu školu zavítal zaujímavý hosť, Filipp Sedov. Filipp – mediálne známy mladý Rus, ktorý sa presťahoval na Slovensko, aby rozprával o Rusku.  Vypovedal nám svoj príbeh o tom, prečo prišiel na Slovensko, priblížil nám, aký má vojna dopad na jeho známych v Rusku a tiež zdôvodnil, prečo ako ruský občan verejne vyjadruje podporu Ukrajine. V obidvoch skupinách študentov sa rozvinula diskusia, kde musel Filipp odpovedať na množstvo našich otázok. Sme radi, že sme si mohli ujasniť mnohé informácie, ktoré sa k nám dostávajú cez médiá.

Filipp spolupracuje s Denníkom N na novom vzdelávacom projekte, v rámci ktorého sme sa mohli zúčastniť tiež besedy s jeho redaktorom Vladimírom Šnídlom.

študenti 2. a 3. ročníkov

Pozrite si fotografie v galérii Beseda.

• A je tu zas...

• Dňa 28. apríla sa takmer celá škola vybrala do Žiliny na divadelné predstavenie A je tu zas. Pôvodné obavy, či sa všetci zmestíme do vlaku, čoskoro opadli a mohli sme sa spoločne tešiť na výlet spojený s kultúrnym zážitkom.

Divadelné predstavenie v nás zanechalo hlboký dojem, pretože satirickou formou upozornilo na mediálnu moc, na vzťah spoločnosti k populizmu a nostalgiu starých čias.

„Chcel som ukázať, že Hitler by mal aj dnes šancu na úspech, hoci v trochu inej podobe,“ vyslovil autor hry Timur Vermes. Hoci je príbeh Hitlerovho zázračného prežitia na prvý pohľad absurdný, no uvedomujeme si, že je naopak mrazivo pravdivý. Sme skutočne dostatočne obozretní?

Mgr. Tatiana Mravcová

Pozrite si fotografie v galérii A je tu zas.

• Šútovský vodopád

• Dňa 30. 5. 2023 sa triedy III. A a septima zúčastnili geografickej exkurzie zameranej na rôzne formy reliéfu v krajine. Naším cieľom bola Šútovská dolina so Šútovským vodopádom. Počasie vyšlo, vodopád hučal :)

Ide o 4. najvyšší vodopád na Slovensku, ktorý padá z výšky 38 metrov. Nachádza sa v Malej Fatre. Naši žiaci to dali bez väčších problémov a zažili pekný jarný deň v prírode po väčšine času bez signálu 😉😊

Iveta Rakytová

Pozrite si fotografie v galérii Šútovský vodopád.